Zlaté knoflíky nám otevřely bránu k podnikání, říká zakladatel známé galanterie Stoklasa

26. červen 2015  Redakce   komentáře (0)

Firma Stoklasa právě oslavila 25. výročí od svého založení, když v malebném místě Kravaře u Opavy začali podnikat Leo a Alice Stoklasovi, dva zakladatelé známé galanterie a dnes úspěšní společníci firmy.

Galanterie. Foto: archiv Galanterie StoklasaGalanterie. Foto: archiv Galanterie Stoklasa

„Původní myšlenka vzešla z mé ženské potřeby. Domácí výroba byla na denním pořádku. A jako všechny ženy, které se zajímaly o nejnovější módu, jsem odebírala a četla časopis Burda. Šila jsem podle střihů oblečení. Chyběly mi pozlacené knoflíčky, a tak jsem běhala po galanteriích i se svým partnerem a společně jsme hledali doplňky,“ vzpomíná na začátky Alice Stoklasová.

„Sehnali jsme je tehdy u polských prodejců a poté dostali nápad na knoflíkové podnikání. Začali jsme je nabízet v českých velkoobchodech a zjistili, že nebyl velký zájem. Uvědomili jsme si, že musíme knoflíky nabízet přímo maloobchodům,“ říká majitel společnosti Leo Stoklasa.

„Za pomoci podniku zahraničního obchodu jsme začali dovážet zboží z Polska a z Taiwanu. Postupem času jsme přidávali sortimenty, které byly v Česku a Slovensku drahé nebo nedostatkové. Po několik let jsme pracovali v pěti lidech,“ vybavují si Stoklasovi.

Za zlomový je považován rok 1993, kdy došlo k rozdělení republiky na dva státy. Všichni si pamatují veletrhy jako Styl Brno a Trenčín - město módy, protože se na zdejších místech uzavíraly objednávky se zákazníky. V roce 2009 byla otevřena první maloobchodní prodejna Stoklasa.

„Dnes vlastníme jedenáct obchodů, z toho tři frančízové. Je to řetězec obchodů a naše společnost vlastní know how a dodává zboží. Samotný živnostník se stará o chod prodejny,“ líčí současnost Stoklasovi.

Sedmdesát procent obratu společnosti pochází z internetového obchodu. Loni obdrželi pět tisíc objednávek, díky nimž vyexpedovali zboží do 36 zemí světa, jako je například Japonsko nebo Island.

A jaké jsou plány a představy do budoucna? „Chceme rozšířit síť prodejen na patnáct obchodů a průběžně vylepšujeme marketingové oddělení. Také stále rozšiřujeme textilní galanterii o nové druhy zboží, nicméně udržujeme v sortimentu takové zboží, o které mají zákazníci zájem a jsou s ním spokojeni,“ informují Stoklasovi.

Zásluhou vhodných investic se stali lídry v oboru a šedesát procent zakázek putuje do zahraničí. Jejich největším přáním je spokojenost zaměstnanců a především zákazníků.

„Zůstali jsme věrní našemu původnímu záměru textilní galanterie, bižuterie a všeho týkajícího se hobby pro ženy. Nechtěli jsme za každou cenu vydělávat hodně peněz. Nemáme povahu na to, abychom šli do velkého rizika, ale přesto nás baví zkoušet nové věci,“ uzavírají Stoklasovi povídání o svém podnikatelském koníčku, díky němuž mají naplněn život spokojeností a radostí.

Autor Redakce

Autor: Redakce


[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

3 hvězdiček / Hodnoceno: 7x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!




Magazín evien.cz


Časopis je součástí webů portfolia společnosti MediaShow Group s.r.o.
Všechna práva vyhrazena.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
evien.cz na Seznam.cz
evien.cz na Facebooku


Redakce evien.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!