Orsay nakonec zůstane. Ale tyto značky módních řetězců mizí z trhu
4. červenec 2022 Eva Kratochvílová komentáře (0)Dva roky pandemie a nyní prohlubující se ekonomická krize s rostoucí inflací a energiemi mění plány obchodníků s módou. Jejich pozici navíc přebírají online obchody, a tak mnohé značky končí. Orsay nakonec zůstává.
Oblíbený fast food řetezec s módu z Německa přežila "klinickou smrt". Oblíbená oděvní značka s obchody ve velkých obchodních centrech bude zachována. Obchody mají zůstat v Česku a na Slovensku.
Novým majitelem celkem devadesáti prodejen na českém i slovenském trhu se stává společnost EMEA acquisitions, samotná značka je nově vlastnictvím americké skupiny Gordon Brothers, informoval Forbes Česko.
Pokud by se prodej značky nepovedl, firma by vstoupila do insolvence a skončila by. To se podařilo odvrátit.
Na Orsay si zvyklo mnoho zákaznic, orientuje se především na dámskou módu a doplňky. Na českém a slovenském maloobchodním trhu je 25 let a za tu dobu řetezec otevřel 90 prodejen.
Vše vypuklo v mateřské společnosti v Německu u Orsay GmbH. Ta se s existenčními potížemi potýkala už na konci roku 2021. Na jaře podobný osud potkal i rakouskou část. V Německu i Rakousko Orsay končí a obchody uzavírá.
Naopak česká a slovenská Orsay nyní patří do rodiny značek GAP a Under Armour.
Zákaznice změnu prakticky nepoznají, obchody zůstanou otevřené. Avšak změna bude v online obchodu.
Značky na odchodu
Nová Orsay totiž vsadí na spolupráci s online hráči jako ZOOT či About You. Hlavním prodejním kanálem bude práve ZOOT, se kterým majitel Orsay uzavřel exkluzivní smlouvu.
Právě ZOOT chce během července 2022 spustit extra platformu pro Orsay, neboť ji považuje za skvělou značku. Platforma má být na principu shop-in-shop.
Německá značka Orsay vzniklá v roce 1975 v posledních letech patřila francouzské rodině Mulliezových, které patří i další známé řetězce jako Pimkie nebo Decathlon.
V podobné situaci jako Orsay byla i francouzská značka Celio, která má rovněž obchody v obchodních centrech. Ta nakonec zůstala.
Ovšem z českého trhu odešly značky Promod, Next či Camaieu. Na odchodu je i italská značka Carpisa. V posledních dvou letech Česko opustilo zhruba 14 značek.
DOPORUČUJEME: Primark bude v Česku dvakrát. Řetězec kvůli situaci na trhu zvýší ceny
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!