Jak posílit imunitu v období chřipek? Tipy a rady pro překonání zimy

13. leden 2015  Monika Svobodová  komentáře (0)

Když začne zima a děti začnou být nemocné, tak si říkám, co udělat pro posílení jejich i svoji imunity. Protože i já po čase chytnu ty jejich choroby a pak až do března kašleme a smrkáme a taky se doma pěkně nudíme. Čím posílit imunitu, abychom lépe zvládali období chřipek? Není na tom nic složitého.

Zdroj: fotolia.comZdroj: fotolia.com

Základem je zdravý a vyvážený jídelníček. Do takového jídelníčku patří půl kilogramu ovoce a zeleniny denně - tak dodáme tělu dostatek vitamínů.

Zdravý jídelníček a dostatečný pitný režim

Pro zdravé trávení jsou důležité kysané mléčné výrobky s obsahem probiotik (jogurty, jogurtové nápoje, atd.). Abychom měli dostatek vitamínu D, měli bychom alespoň dvakrát týdně jíst ryby.

Naproti tomu bychom měli vyřadit z jídelníčku tučná jídla, sladkosti a smažená jídla.

Ke zdravému jídelníčku patří také pravidelný pitný režim. Dospělý člověk by měl denně vypít alespoň 2 litry tekutin, nejlépe čisté vody, ředěných džusů nebo bylinných čajů. Nevhodná je káva, černý čaj nebo alkohol, které organismus odvodňují.

V období chřipek můžeme zařadit i přípravky pro podporu imunity, například ty s echinaceou, hlívou ústřičnou nebo rakytníkem.

Pohyb, pobyt venku a otužování se

Neméně důležitý je také dostatek pohybu a otužování se. Sportovat bychom měli alespoň dvakrát týdně. Děti i dospělí by měli co nejvíce času trávit venku na čerstvém vzduchu. Pobytem venku přiměřeně oblečeni a za každého počasí se také otužujeme. Vhodná je také návštěva sauny nebo solných jeskyní.

Doma pravidelně větráme a nepřetápíme - přiměřená teplota v místnostech obývaných přes den je 21-22°C, v ložnici na spaní je to 18-19°C.

Dostatek spánku a minimum stresu

Především u dospělých bývá problémem nedostatek spánku a nadměrný stres. Dospělý člověk by měl spát 8 hodin denně. Ve spánku "dobíjíme baterky" a organismus se regeneruje. Je-li spánek nekvalitní nebo příliš krátký, nezbývá nám dostatek energie na boj s případnou nemocí.

Náš organismus vyčerpává také velké množství stresu, proto bychom se mu měli snažit vyhýbat. I když se to zdá obtížné, dopřejme si každý den chvíli odpočinku a relaxu. Náš organismus se nám odmění lepší imunitou a odolností vůči nemocem.

My se doma snažíme většinu těchto zásad dodržovat, i když na některých musíme ještě zapracovat, a věřím, že to bude s naší imunitou postupně lepší a lepší. A jak jste na tom vy?

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!




Magazín evien.cz


Časopis je součástí webů portfolia společnosti MediaShow Group s.r.o.
Všechna práva vyhrazena.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
evien.cz na Seznam.cz
evien.cz na Facebooku


Redakce evien.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!